24 March 2010

Kerja, kerja, kerja...

Kerja, kerja, kerja... Itulah yang kini sedang asyik bermain di fikiranku. Sedang ex- classmate yang sama- sama belajar masa diploma dulu, kebanyakkannya sudah kembali menyambung pelajaran. Tp bagi aku, kerja, kerja, kerja. Hmm, memang penat kerja ni. Masa aku belajar dulu, sibuk nak kerja. Tapi, bila dah merasa alam bekerja, barulah tau sakitnya kepala. Adoi... Sakitnya!!!

Member yang lain sedang sibuk menelaah pelajaran, aku pula, kerja jer yang bermain di kepala. Seawal 5.20 pagi, paling lewat pun pukul 6, aku sudah mula bangun bersiap nak ke tempat kerja. Adoh, malasnya... Tapi, sedar tak sedar, aku dah 4 bulan bekerja.

Tapi, kenapa tiba- tiba jer rasa bosan??? Feedup??? Hmm, aku pun tak tahu. "Wan, sabar Wan. Tinggal 2 bulan je lagi. Dulu praktikal 6 bulan boleh je kau bersabar...", jerit hati kecil ku yang takut di marahi kalau aku berhenti kerja.

"Ah, buat bodoh jer, kerja mana- mana pun boleh dapat, bila- bila pun ada. Berhenti jer!!!", jerit hati besar ku yang dah tak larat lagi nak kerja. Bukan tak larat nak kerja, tapi nak pergi kerja. Faham tak dol???

Sebab apa ek??? Masa kat tempat kerja lama, ada la seorang memeber aku yang tersangat rapatnya. Nama dia Sue, tapi sekrang aku tak tahu kat mana. Langsung lost contact. Dia ni lah kawan aku semasa sebulan pertama aku mengharungi kerja pertama aku. Dia bagi aku semangat. Aku gagah. Tapi bila aku tahu dia lemah, oh Tuhan, aku makin patah kaki. Aku rasa macam tak berdaya. Memang sah aku memang jenis yang kene ada kawan.

Sekarang ni, ada juga yang hantar Surat Cinta kat bos. Adoi, aku tahu dah. Memang benda tu akan berlaku. Aku tabahkan hati. Kuatkan diri. Biarlah dia pergi, aku redhaim walau dalam hati, rasa kehilangan kawan yang sekepala sehati. Tapi demi kerja, kerja, kerja.

P/S: Sorry la ya, post pertama ni dah sedih- sedih. Memang aku tengah bersedih.

No comments:

Kenangan Bersama AMAR

Kenangan Bersama AMAR