Tuesday, November 23, 2010

Kaktus dan Kupu- Kupu Buat Diriku

Kadang kala kita meminta kepada Allah swt setangkai bunga segar,


Namun Dia memberi kaktus yang penuh berduri...


Kadangkala kita meminta seekor kupu- kupu cantik,



Namun Allah swt memberi seekor ulat berbulu...


Lalu kita bersedih dan kecewa dengan Allah swt. Namun, pada suatu hari, kaktus itu berbunga, indah sekali...



Dan ulat berbulu tadi pun bertukar menjadi seekor kupu- kupu yang cantik. Hati yang duka tadi, terus riang gembira.


Wahai manusia semua, itulah percaturan Allah swt, indah dan cantik pada masaNya! Allah swt tidak memberi apa yang kita harapkan, akan tetapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kita terasa sedih, kecewa, terluka dan kecil hati, tetapi jauh di atas sana segalanya telah Dia aturkan yang terbaik dalam kehidupan kita.


Sesungguhnya, percayalah akan janji- janji Allah swt kepada orang- orang yang beriman. Semoga dengan motivasi ini, kita diberikan kekuatan untuk terus beriman kepadaNya. 

“Ya, Allah Engkaulah Tuhanku, Tidak ada Tuhan selain Engkau, Engkaulah yang menjadikan aku. Sedang aku adalah hamba-Mu dan aku di dalam genggaman-Mu dan di dalam perjanjian setia ( beriman dan taat ) kepada-Mu sekuat mampuku. Aku berlindung kepada-Mu dari kejahatan yang telah ku lakukan. Aku mengakui atas segala nikmat yang telah Engkau berikan kepada ku dan aku mengaku segala dosaku. Maka ampunilah aku. Sesungguhnya tidak ada yang dapat mengampuni segala dosa kecuali Engkau.” 
(Penghulu Istighfar)

2 comments:

++ aD[d] ++ said...

wan..aku suke tgk gmbr kupu²,beluncas,kektus n bunga je....hehhehe

Riduan said...

Add, tenang je kan bile tengok? Aku rase mcm malas nak masukkan post baru sebab takut bunga tu hilang nnt. hehehehe

Kenangan Bersama AMAR

Kenangan Bersama AMAR