09 March 2011

AMAR Remaja Kita (Album Hikayat Cinta)

Assalamualaikum wbth dan salam istirehat. Dua tiga menjak sejak balik dari Mini Konsert AMAR dan Raihan di Masjid Al- Ubudiah bersempena dengan Karnival Kesenian Islam hari tu, lidah ini asyik melagukan saja lagu Remaja Kita nyanyian AMAR ni. Kalau nak tahu, lagu ni dari album ke-3 (album penuh) AMAR iaitu album Hikayat Cinta. Untuk maklumat lanjut tentang album ke, penyanyi dia ke, hanya klik di sini >>. Okaylah, enjoy the lyrics okay.


Gambar daripada amar.com


Artis:
AMAR 


Tajuk:
Remaja Kita

Lirik:

Sewaktu kuberjalan berseorangan di sebuah taman
Terjumpa sepasang pasangan bercumbu-cumbuan tanpa malu segan
Menyirap darah badanku kerna itu adalah remaja Melayu
Agamanya serupa denganku tapi hatinya hai sekeras batu

Kuteringat sabda junjungan
Cegahlah kemungkaran gunakan tangan
Lisan atau hati selemah iman
Dengan berhikmah

Kutakut bencana datang kerna bencana tidak kenal siapa yang perlu diserang
Yang jahat kena yang baik pun kena hukuman di dunia kifarat dosa-dosa kita
Taubatlah sebelum terlambat
Cari keredhan-Nya!

p/s: Macam pernah alami je situasi macam ni kan? MasyaAllah.

2 comments:

WakafKita11 said...

assalam.. ni lagu baru ke ni??

Riduan said...

Assalam kembali... Ini lagu dari album terbaru Amar... Saya rasa kalau search kat pakcik Google mesti banyak punya...

Kenangan Bersama AMAR

Kenangan Bersama AMAR