Wednesday, April 27, 2011

Keputusan untuk Tidak Menghadiri Temuduga Pembantu Makmal C17

Assalamualaikum wbth dan salam sejahtera. Hari ini 27 April, merupakan hari yang sangat bermakna buat diriku kerana esok, 28 April merupakan hari lahirku yang ke 23. Semoga Allah memberkati hidupku dan memberkati sepanjang hayat hidupku bukan sahaja dengan rahmah dan berkat, malah dengan taufik dan hidayahnya, maghfirah dan inayahnya.

Lepas beberapa hari tak masuk blog ni (sebab malas nak pergi Kafe Siber), makin ramai pelawat yang masuk ke blog saya menggunakan kekunci cari Pembantu Makmal C17. Saya tahu ramai yang mencari- cari info tentang jawatan tersebut, tetapi termasuk pula kat blog personal saya kan. Maaflah, kali ni saya betul - betul tiada mood nak berkongsi tips atau knowledge yang saya ada. Banyak dah saya dah kongsikan dalam entri sebelum ni.

Okay, kali ni saya just nak share yang saya dapat panggilan temuduga sahaja. Namun kawan- kawan jangan risau, saya TIDAK AKAN HADIR ke temuduga jawatan tersebut kerana saya sudah merasa selesa dengan jawatan sekarang iaitu sebagai Pembantu Pendaftaran KP17. Saya dah nekad, saya tak akan lagi memohon apa- apa jawatan gred 17 walaubagaimapun sekali minat saya pada jawatan tersebut. Saya janji okay. Jadi kawan- kawan semua dah selamat. Seorang pesaing dah berkurangan di Pusat Temuduga JPM Putrajaya nanti. Mesti ramai yang legakan? 

Saya nekad nak bagi peluang pada kawan- kawan yang lain untuk sama- sama dengan saya dalam perkhidmatan kerajaan. Buat masa sekrang ni, saya hanya memohon jawatan- jawatan gred 27 keatas sahaja dengan berbekalkan Diploma Pengurusan Pelancongan yang saya miliki. Paling terbaru saya memohon jawatan Penolong Pengurus Asrama N27 di UiTM. Memang dari dulu lagi saya berangan- angan nak kan jawatan tu. Tapi masih belum ada rezeki. Saya dah ada 2 3 kali pengalaman menhadiri temuduga jawatan gred 27 antaranya Penolog Pegawai Tadbir N27 di UTEM dan Penolong Pegawai Penguatkuasa di Lembaga Getah Malaysia (LGM). Namun mungkin masih belum ada rezeki.

Namun, saya terima dengan sebaiknya. Alhamdulillah, sekarang saya dah boleh terima hakikat untuk bekerja jauh dari keluarga. Namun, saya masih perlu pulang setiap minggu bagi menhilangkan rasa kerinduan dalam hati. Alhamdulillah, saya rasa tenang bila mendengarkan cerita kawan saya tentang suasana tempat kerja barunya yang penuh dengan tekanan. Saya bersyukur Alhamdulillah, di JPN Sg. Siput ni, saya ada seorang bos yang baik hati dan sudi membantu, CC yang baik, dan juga PP yang sedia membantu. Sedangkan orang lain ada yan terseksa dengan orang ditempat baru mereka. Syukur Alhamdulillah. Walau bahagia pun sudah saya di sini sekarang, saya tetap berharap untuk kembali bertukar ke Ibu Pejabat Putrajaya ataupun JPN cawangan sekitar KL dan Selangor. Semoga hajat saya termakbul.

Okay, minggu depan saya akan ke Kursus Induksi Bil. 3 Jabatan Pendaftaran Negara di Ancasa All Suites and Spa, Port Dickson. Saya akan melapor diri induksi di JPN Ibu Pejabat Putrajaya pada 3 Mei 2011 dan berakhir pada 15 Mei 2011. Untuk tempoh tu, senyap la saya dari berblog. Okaylah, saya nak akhirkan catatan hari ni dengan selamat bercuti kepada diri saya mulai Jumaat ni dan Selamat Hari Lahir ke 23 pada hari esok, 28 April 2011. Semoga diberkati. Kepada yang akan bertemuduga jawatan Pembantu Makmal C17, good luck and all the best saya ucapkan. Semoga berjaya.  Okay. Sekian.

6 comments:

tun teja aulia said...

hepi besday wan. semuga ilmu, iman dan amal sentiasa meningkat seiring dengan peningkatan usia. amin.

Riduan said...

Terima kasih asyua atas ingatan kat aku...

wanUSJ said...

hepi belated besday Wan.. Aku baru tau ni wei!

Riduan said...

Terima kasih wan.... Aku pun lambat baru nak reply... hahahhaha

POSH76 said...

blogwalking

Riduan said...

POSH76: thanks for visiting.... hehhehe

:: JOM KONGSI ::

Recent News

Kenangan Bersama AMAR

Kenangan Bersama AMAR