Friday, April 1, 2011

Solat Jumaat di Ruang Legar Bangunan Tabung Haji, Jalan Tun Razak, KL

Assalamualaikum wbth dan salam Jumaat. Dah lama tak update blog, sebabnya terlalu sibuk dengan komitmen kerja. Asal buka nak menaip jer, sedar- sedar dah pukul 5 pagi. Lepas tu kena siap- siap nak pergi kerja. Maklumlah, mulai 4 April akan datang ni, saya dah tak lagi berkhidmat di Putrajaya. So, kenalah siapkan kerja- kerja yang berbaki tu supaya kelak saya dah keluar tak membebankan pengganti saya.

Okay, tengahari tadi saya berkunjung ke Kaunter Utama PNB bagi tujuan jualan balik sebahagian akaun saya. Maklumlah, nak pindah ke tempat baru, jadi kenalah berbelanja sikit. Sampai di kaunter, dah pukul 12.45 tengahari dah. So, selesaikan urusan, dalam jam 1 lebih, saya singgah kat Bangunan Tabung Haji disebelahnya. Hajatnya nak ke Bank Islam, tapi dah tutup sebab kat ruang legar bangunan tersebut diadakan solat Jumaat. Wah, ni kali pertama solat Jumaat kat luar bangunan pejabat. Sungguh istimewa solat Jummat saya hari ni.

Saya pun ambil port paling depan pintu di ruang legar luar. Rupanya kat sebelah dalam depan lif pun ada ruang solat juga rupanya. Uniknya solat Jumaat kat Bangunan Tabung Haji. Memang saya rasa lain sangat. Terasa jugalah frasa "solat di mana sahaja berada". Khutbah yang disampaikan juga cukup jelas. Sambil dihembus angin sepoi- sepoi bahasa di luar bangunan tersebut. Bagi yang suka melepak sambil dengan khutbah, boleh la duduk berpeleseran di tangga laman. Wah, sungguh istimewa Macam jakun pula rasanya.

Lepas solat Jumaat, bertebaranlah masing- masing ke kedai- kedai pacak di tepi laluan pejalan kaki betul depan bangunan ni. Macam- macamlah jualan yang ada. Eh, pakcik Tappaaii pun ada? Ha, hebat tak, lauk campur ada, samosa ada, rojak buah ada, susu kambing ada, macam- macam ada. Meriah sangat. Ynag paling special, ada Sengkuang Pizza yang dijual dengan harga RM 1 sekeping. Sedapnya.

So, siapa- siapa yang teringin nak merasa, datanglah seawal jam 12.30 kat depan ruang legar pintu masuk Bangunan Tabung Haji, Jalan Tun Razak, KL. Okay! Wassalam.








p/s: teguran ikhlas buat akak yang berniaga kat depan bangunan Tabung Haji tu, pakailah tudung. Hormatilah kami semua orang lelaki yang bersolat di situ.

1 comment:

tiga lalat said...

hehe2 sibbaik xde gmbr sy kat sini yee ;p

Kenangan Bersama AMAR

Kenangan Bersama AMAR